Pasco Gifts en Maximum Image winnen PMA 2019 - PromZ Vak

Pasco Gifts en Maximum Image winnen PMA 2019

Pasco Gifts, gevestigd in Aalst, en Maximum Image met vestiging in Moerbeke zijn winnaar geworden van de Product Media Advisor of the Year Award 2019. De Product Media Advisor of the Year Award is een initiatief van het vakblad PromZ.be. De prijs is voor de vijfde maal uitgereikt.

Pasco Gifts kreeg de gold-award in de categorie ‘generalisten’ afgelopen dinsdag tijdens eerste PromZ Product Première (een vakbeurs voor product media of ook promotionele producten en business gifts) in Leuven. Pasco Gifts werd in 2003 opgericht door Ronny De Smedt en Bart Boterbergh. Het bedrijf springt er vooral uit door de grote persoonlijke aandacht voor de klanten. Daarnaast is het er de afgelopen jaren in geslaagd een goede combinatie van online-offline-verkoop op te zetten. Pasco Gifts is inmiddels een gevestigde waarde. Het won al eerder goud bij de PMA Awards 2017. Bij de PMA Awards 2016 en 2018 greep het bedrijf de derde plaats.
Het zilver ging voor het tweede achtereenvolgende jaar naar Magnus Business Gifts. Vooral de aanpak van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en de eigenzinnige positionering van Magnus Business Gifts bekoorden de jury. Magnus Business Gifts is hard op weg een gevestigde waarde te worden: bij de PMA Awards 2017 kreeg het een eervolle vermelding en bij de editie 2017 won het bij de ‘challengers’.
De derde plaats was deze maal weggelegd voor Van Bavel Enjoy Giving. Van Bavel is een naam in de Belgische product media-sector. De familie is al sinds de jaren vijftig in de sector actief. Van Bavel Enjoy Giving is een gevestigde waarde en viel al elk jaar in de prijzen (goud, twee keer zilver en brons).

Specialisten
Bij de specialisten (bedrijven die zich focussen op één aspect van product media of zich eerder regionaal positioneren) was Maximum Image de winnaar van het goud. Voor Maximum Image staat zoals de naam het al zegt het ‘image’ van de klant bovenaan. Men trekt dat door van vlaggen via belettering tot textiel (bedrijfskledij voorzien van logo’s). Maximum Image – vorig jaar nog winnaar in de categorie challengers – startte in 2007 onder leiding van Patrick Notteboom.
Het zilver ging naar Mister Gadget, de éénmanszaak van Benoit Derumier in Ecaussinnes (Henegouwen) die regionaal sterk staat. Bizniz Point en Arteel werden ex-aequo winnaar van het brons. Arteel heeft zich sterk toegelegd op programma’s voor klantentrouw en employee experiences. Bizniz Point heeft een niche in de Leuvense universiteitsomgeving gevonden en bedient daarnaast ook een aantal nationale klanten.

Jury
De winnaars zijn aangeduid door drie jury’s: een vakjury, een leveranciersjury en een publieksjury (eindklanten). De vakjury bestond uit Serge Mertens (PF Concept), Gunnar De Rouck (Texet), Bob Heerius (Xindao), Tristan Overbroek (Prefix Design), John Swaab (uitgeverij Het Portaal) en Ad van Poppel (hoofdredacteur Promz.be). De jury nomineerde in elke categorie tien bedrijven. Op basis van die lijst brachten ook de eindklanten en de leveranciers van de product media adviseurs hun stem uit. De stemming van de vakjury woog voor 50% mee in het eindresultaat, die van de suppliers van het publiek (de eindklanten) elk voor 25%.
Met deze prijs wil PromZ.be de professionalisering van de sector aanmoedigen en vooral die adviseurs belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promotionele producten en business gifts). Product media blijken zowel op het vlak van korte termijn actiemarketing (kleine geschenken bij aankoop van een product of dienst) als van lange termijnaanpak (naambekendheid, bedrijfsimago) effectief. Diverse studies hebben dat de laatste jaren aangetoond.