Ook Coop Supermarkten storten zich in het fenomeen spaaractie, gerelateerd aan het komende WK. Klanten krijgen vanaf 16 mei 6 weken lang bij aankoop van geselecteerde producten een Oranje Buddy cadeau.De Buddy is een klein, grappig figuurtje, dat een oranje yell laat horen als je er in knijpt. Van Aanvulluh! tot Goooooaaaaaalllll! Elke Oranje Buddy heeft een eigen yell. Vanaf 16 mei loopt er een landelijke tv-commercial. Ook de winkels komen in bijpassende Oranje Buddies outfit. Op de twee dagen vóór de start van de campagne ontvangen klanten bij besteding vanaf 15 euro gratis een keycord, waaraan de Buddies kunnen hangen. Ondersteund door merken In totaal geeft de supermarktketen 2,5 miljoen van die figuurtjes weg. Iedere week zijn er 16 verschillende verkrijgbaar. Aan de actie doen tientallen merken mee, variërend van Robijn, Heinz, Arla Biologische Zuivel, Gildebrood, Unox Cup-a-Soup, maar ook Coops huismerk Boeren Slagers achterham. 50 miljoen euro extra Supermarkten kunnen 50 miljoen euro extra omzet boeken indien Nederland de finale haalt op het WK voetbal in Zuid-Afrika. Dat voorspelt onderzoeksbureau GfK. Van alle huishoudens in Nederland zegt 45 procent zeker het WK in Zuid-Afrika via tv te gaan volgen.