Bert Groenendijk, Stef van der Velde en Jesse Wattimury kondigen met trots de oprichting aan van The Social Brand Club BV. Een nieuw multichannel merkenhuis, met uitsluitend eigen merken, dat zich richt op de ontwikkeling en groei van social brands. The Social Brand Club is ontstaan uit een fusie tussen de succesvolle merken Festibax, PAZ en TUBES Gifts, en zal daarnaast nieuwe merken (De La Fabrica en HUGL) toevoegen aan haar portfolio. De focus ligt naast voorraadhoudende artikelen, ook op unieke custom made en private label producties.
The Social Brand Club onderscheidt zich door een sterke focus op het sociale aspect van branding. Dit aspect is breder dan enkel duurzaamheid; het omvat ook de ondersteuning van goede doelen en de manier waarop het bedrijf samenwerkingen aangaat met haar stakeholders, waaronder klanten, leveranciers maar ook medewerkers. Het doel is om zakendoen niet alleen leuk en makkelijk te maken, maar ook betekenisvol.
TSBC zal actief zijn in verschillende kanalen, waaronder de promotionele industrie, retail en E-commerce. Hiermee positioneert het bedrijf zich als een veelzijdige speler die inspeelt op de behoeften van een breed scala aan markten. “Met The Social Brand Club willen we een omgeving creëren waar onze merken en mensen kunnen floreren en waar we positieve impact kunnen maken op de wereld om ons heen,” aldus de oprichters.
The Social Brand Club heeft met succes zijn lancering gevierd tijdens de Supplierdays in Houten en werd zeer positief ontvangen door de aanwezigen. In de komende PromZ Vak een uitgebreid interview met de oprichters van The Social Brand Club.