Een tijd geleden nam Steven Baumgaertner van Cyber Wear International het initiatief om een aantal bedrijven uit onze industrie (zowel intermediairs als suppliers) bij elkaar te brengen met als doel de branche te vertegenwoordigen op OMR (Online Marketing Rockstars). Dit is een mega event in Hamburg waarbij zo’n 70.000 bezoekers komen in 2 dagen. Het is een kruising tussen een festival, een congres en een beurs. Het geeft de bezoekers (jonge mensen uit de online marketing industrie en alles wat daarmee samenhangt) een complete beleving. Muziekoptredens, bekende sprekers uit de hele wereld en alle grote tech bedrijven kun je er vinden. Voor de mensen die het niet kennen, zeg ik “ga er volgend jaar zeker eens een kijkje nemen”.
Het grappige is dat de online wereld niet zo bekend is met een offline marketingtool als branded merchandise. Maar je merkt wel dat iedereen (jong en oud) interesse heeft in een leuk promotioneel item. En iedereen is voor zichzelf of voor zijn of haar bedrijf direct of indirect bezig met het bedenken van concepten die de merkbeleving versterken. En wat kan dat nu beter doen dan een promotioneel product?
Met een speciale bar (die alle zintuigen moest prikkelen) probeerden de initiatiefnemers de bezoekers te verleiden om binnen te komen en kennis te nemen van onze branche. En dit lukte bijzonder goed. Duizenden mensen zijn langs geweest en hebben kunnen ervaren hoe leuk en effectief inzetbaar branded merchandise is. Baumgaertner organiseerde tijdens de eerst dag ook nog een masterclass, die door meer dan 250 mensen bezocht werd. Al met al een geweldig evenement, dat onze branche heel goed op de kaart heeft gezet binnen de online wereld. Zo zie je maar weer dat als bedrijven bereid zijn over hun eigen schaduw heen te stappen en samen te werken, er heel veel bereikt kan worden. Ik wil namens PromZ Vak alle initiatiefnemers bedanken voor hun bijdrage aan dit geweldige evenement. Volgend jaar weer? Bekijk hier de site voor dit event.