Online platform Pixsweet wil promotionele markt op - PromZ Vak

Online platform Pixsweet wil promotionele markt op

De bedenkers van het Pixsweet platform, Janne Kyttanen en Eduard Zanen, zeggen een nieuwe manier van voedsel produceren uitgevonden te hebben. Kyttanen is één van de voorlopers op het gebied van 3D printen. Zanen is co-founder en 50% eigenaar van Bugaboo, en ontplooit nog tal van andere initiatieven.

‘Pixsweet.com is een platform waar consumenten hun eigen voedsel per stuk kunnen ontwerpen en personaliseren. Het eerste product waarmee Pixsweet op de markt komt zijn 3D waterijsjes. Het platform dat Pixsweet heeft gebouwd, stelt gebruikers in staat iedere gewenste afbeelding om te toveren tot een uniek gevormd waterijsje. Gebruikers kiezen een afbeelding en het platform maakt hier een 3D waterijsje van. Vervolgens kiest men een vulling en het waterijsje kan worden geproduceerd. Terwijl je bij ijsfabrieken gebonden bent aan minimale afnames, hoge malkosten en lange productietijden kan je bij Pixsweet hetzelfde doen maar dan per stuk, zonder malkosten en binnen 3 seconden. In de toekomst zal de techniek ook worden gebruikt voor de productie van  andere producten zoals bijvoorbeeld chocolade.’

‘Pixsweet ziet grote kansen voor de inzet van zijn producten in de retail- en promotie sector. Denk hierbij aan een waterijsje in de vorm van een bedrijfslogo, dat in combinatie met een unieke verpakking ingezet kan worden voor diverse marketingcampagnes. Daarnaast worden er kant-en-klare thema pakketten geïntroduceerd,’ aldus het persbericht. Begin 2017 staat de Europese uitrol van Pixsweet gepland. Info: jaime@pixsweet.com, tel: 0614913772.