Inhakend op de modetrend om de merknaam van je boxershort opzichtig te laten zien door ‘m boven de broek uit te laten piepen, zet Zeeman z’n onderbroeken in om de nieuwe website onder de aandacht te brengen.Daarnaast wil Zeeman overbrengen dat de Zeeman-kwaliteit (letterlijk) gezien mag worden. De actie, gepromoot via een abri-campagne, startte op 2 november, toen ook de nieuwe site de lucht in ging. De boxershorts – met de merknaam Zeeman duidelijk op de tailleband – zijn alleen online te bestellen. Ze zijn gratis, slechts de kosten voor handling en verzending worden in rekening gebracht (3,90 euro). De actie loopt tot de voorraad op is. Inmiddels zijn er een paar honderd boxershorts besteld. Zeeman verwacht er uiteindelijk een aantal duizenden weg te geven. ‘De actie heeft het sitebezoek duidelijk aangejaagd,’ aldus Jacques van der Bom, manager marketing & communicatie bij Zeeman, op marketingtribune.nl. Schoentje zetten Afgelopen maandag is een tweede actie van start gegaan: zet je schoentje digitaal op www.zeeman.com. Klanten kunnen hun schoen zetten op de website. Sint Zeeman stopt er iets in.