Steeds meer distributeurs ontwikkelen websites waar klanten on line relatiegeschenken en premiums kunnen kopen. Wie koopt on line, welke producten zijn favoriet en waarom is er (dan) geen behoefte aan persoonlijk advies?
Carola de Vreede, TU Delft: http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/11054575-online1.jpg’We bestelden onze relatiegeschenken altijd telefonisch, maar doen dat sinds drie maanden via internet. De reden van die verandering is dat er een nieuwe collega is gekomen die positieve ervaringen had met on line inkopen. We hebben rugzakjes, pennen en acculaders besteld, zo’n 500 tot 1000 stuks. Het is goed bevallen. Ik mis het persoonlijke advies niet. Als marketingafdeling hebben we vrij goede ideeën wat we willen met onze relatiegeschenken.’ Daniëlle Klijn, Nutricia: ‘We doen vooral zaken met één toeleverancier van relatiegeschenken en premiums. Europees zijn een aantal standaard producten geselecteerd die ik kan bestellen via een webshop, die beheerd wordt door de distributeur. Verder bestel ik niet via internet en zal dat ook niet gaan doen. Via internet kan ik niet goed controleren of de distributeur aan al onze eisen voldoet. Daarnaast heb ik bijna altijd maatwerk nodig. Dat regel je niet via internet, maar in een face-to-face gesprek.’ Meer lezen over wat inkopers en aanbieders over on line inkopen vinden? U vindt het in de PromZ Magazine nummer 2 van 2007.