De laatste paar jaar eindigt Giving Europe steeds hoog in het lijstje suppliers die namens het vak en de vakjury in aanmerking komen voor de award van Supplier of the Year. In 2009 leverde dat Giving Europe een nominatie op, in 2010 gevolgd door de eretitel Supplier of the Year. Dit jaar komt het Tielse bedrijf weer een welverdiende nominatie toe.
Deze onderscheidingen getuigen van de prima prestaties die Giving Europe levert, met name de laatste jaren. Begon Giving in 2001 nog een beetje voorzichtig als nieuwkomer, nu is het een Europese speler van formaat: here to stay! Giving Europe is in steeds meer landen in Europa aanwezig.
Uit de lof die het vak en de vakjury Giving Europe toezwaaien, vallen vooral twee aspecten op: het prima relatiebeheer (mede door het selectief klantenbeleid van Giving Europe) en de uitstekende voorraadposities, een van de basic voorwaarden waaraan een succesvolle supplier dient te voldoen, maar zich in de praktijk niet zo eenvoudig laat invullen. Giving Europe slaagt er meer dan goed in om die voorwaarde wel te realiseren.
Daarnaast noemt men Giving Europe professioneel en sterk op het gebied van vakkennis, marketing & communicatie. Met name directeur Stef van der Velde noemt men een voortrekker in de professionalisering van het vak, mede vanwege zijn uitspraken in de vakpers en zijn inzet in de Steering Committee van de Europese promotionele productenorganisatie EPPA.
Belangrijke criteria voor het toekennen van de award zijn:
- Assortiment
- Betrouwbaarheid
- Communicatie & Presentatie
- Vakkennis
- Ondersteuning van het handelskanaal
- Vernieuwing & Innovatie
- Voorbeeldfunctie voor de promotionele productenbranche