Niet omdat het kan, maar omdat het moet - Promzvak

Niet omdat het kan, maar omdat het moet

Niet omdat het kan, maar omdat het moet. Met deze variant op de reclamekreet van Tele2 lichtte Joop van Veelen (ProComm) op de vorige week gehouden ALV van het PPP toe hoe moeizaam de oprichting van een nieuwe Europese brancheorganisatie verloopt.
 

Joop van Veelen is een van de betrokkenen die namens het PPP de nieuwe EPMO (European Product Media Organization) in de lucht probeert te krijgen. Het initiatief werd bekend gemaakt op de PSI in het begin van dit jaar. Anders dan bij de EPPA moet de EPMO niet alleen gedragen worden door nationale brancheverenigingen, maar ook door suppliers en andere stakeholders. Iedere partij zou een eigen taak hebben: het PPP zou zich met name richten op de verdere ontwikkeling van de Europese CSR-certificeringen.

Hoofdpijndossier
De EPPA zou plaats moeten maken om een slagvaardige EPMO te kunnen realiseren. Maar het EPPA-bestuur ligt dwars, en ook andere partijen komen nu met bezwaren die er tijdens de eerste besprekingen niet waren. De taakverdeling is een heikel punt. Het CSR-certificaat is een heet hangijzer. PPP-voorzitter Edwin Bouman noemde de EPMO het ‘hoofdpijndossier’ van de Europese promotionele productenbranche. Eind maart komen de partijen weer bij elkaar, met de insteek een doorbraak te realiseren.