Maar liefst 98 pct van de Nederlanders heeft een goed gevoel bij het koningshuis. Mensen houden dan ook van oranjegekleurde reclame, etalages en artikelen bij nationale (sport)evenementen.Dit blijkt uit onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van Telegraaf Media Groep met het oog op het sportieve jaar 2010 (WK-voetbal, de start van de Giro d’Italia in Amsterdam en die van de Tour de France in Rotterdam). Sympathiek Uit de gegevens komt naar voren dat 7 van de 10 Nederlanders het sympathiek vinden als een bedrijf zich verbindt aan Oranje (dat men vooral associeert met voetbal, schaatsen en hockey), mits het imago of de geschiedenis van het bedrijf een link heeft met Oranje. Gevraagd naar welke bedrijven/merken het beste bij Oranje passen staat Nationale Nederlanden aan top, gevolgd door ING en Heineken. Volgens Bureau Consumenten Onderzoek worden daarna achtereenvolgens genoemd: Rabobank, Philips, KPN, Aegon, Nike, Albert Heijn en Unox.