Na diepe dip nu hard opveren - Promzvak

Na diepe dip nu hard opveren

Uit het PromZ Distributeursonderzoek van eind 2010 blijkt dat het optimisme in de productenbranche is teruggekeerd.

 

Na de crisisjaren zagen distributeurs hun omzet vorig jaar met 3 procent toenemen. Voor 2011 wordt gerekend op een uitbundige 9 procent groei. PromZ Vak deed een rondvraag in de branche.

 

Oscar van der Spruit (Intraco en vice-voorzitter PPP) zegt onder meer: ‘Ik zie dat het optimisme terugkeert in de promotionele productenbranche. In sommige landen, zoals Duitsland, is daar ook echt aanleiding voor. Daar neemt de vraag naar promotionele producten weer hard toe. Nederland blijft nog wat achter, maar de trend is ook hier opwaarts. Een omzetgroei bij distributeurs van 9 procent lijkt mij niet onrealistisch. Onze branche is relatief hard geraakt door de crisis, en kan daardoor ook sterker opveren.’

 

Lees meer in PromZ Vak nr 1, 2011, die binnenkort uitkomt.