Zoals we ondertussen al een aantal keer hebben verkondigd, belooft het een spannend sportjaar te worden. En dat biedt natuurlijk uitstekende kansen voor onze branche!
Stel je voor: je team gezellig samen voor de buis op kantoor, in afwachting voor een spannende wedstrijd. Daar hoort toch een bijpassend sportshirt met logo bij? Voeg nog een petje toe en voila: er staat weer een leuk kiekje voor de LinkedIn pagina klaar.
Hoe maak je optimaal gebruik van de kansen van komend sportjaar? Hieronder enkele tips:
- Creëer bewustzijn: Maak de eindklant bewust van de evenementen en hoe zij hierop in kunnen spelen om hun interne team én merkpositie te versterken (blogs, socials, face-to-face).
- Licht aantal relevante sportartikelen uit in jullie aanbod en pitch deze bij je (potentiële) klanten (landingspagina, socials, face-to-face).
- Brainstorm over mogelijke themaproducten: kunnen jullie iets unieks ontwikkelen om aan te bieden aan de klant? (Ik noem maar een voorbeeld; Een bingokaart met veelvoorkomende situaties gedurende deze sportevenementen?)
- Partners & sponsoring: Zijn er sportclubs, evenementen of atleten in de buurt die je kunt sponsoren voor meer zichtbaarheid en betrokkenheid?
- Marketing: Gebruik de evenementen in je voordeel in de uitingen online en test of dit de betrokkenheid verhoogt.
Hopelijk prikkelen deze vragen jou en je team om dit jaar optimaal te benutten. Wil je meer ideeën opdoen, de nieuwste trends ontdekken en je netwerk uitbreiden? Bezoek dan (gratis) de PromZ Product Première: de jaarlijkse kick-off beurs voor de promotionele producten branche.
Op deze ‘Champions’ editie, volledig in sportsthema, vind je een sportieve beurstas, sportactiviteiten op de beursvloer en volop inspiratie. Vergeet je niet aan te melden – je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.😉
NL: 18 januari @ Expo Houten
BE: 23 januari @ Flanders Expo
Lees hier alles over de PromZ Product Première.