PF Concept blijft zich profileren als de specialistische generalist, of wel multispecialist met verschillende collecties, maar ziet ervan af om dit met zoveel afzonderlijke catalogi in de markt te zetten, vertelt Serge Mertens (PF Concept).
‘De strategie blijft, de tactiek verandert.’ PF Concept keert terug naar de traditionele scheiding tussen wearables en hard goods, licht hij toe. ‘Dat is toch wat onze klanten liever willen.’ De textielcatalogus Label blijft overeind, omdat er ook distributeurs zijn die zich als textielspecialist willen presenteren. De collecties Avenue en Bullet komen weer samen in één catalogus, maar zijn voor het oog gescheiden omdat ze elk een aparte cover hebben en door het omdraaien van de catalogus pas kunnen worden ingekeken. Lees meer in PromZ Vak nr 3.
Dynamiek gevraagd
In het interview in de komende PromZ Vak vraagt Mertens ook of distributeurs wat meer dynamiek in het vak willen stoppen. ‘De professionalisering van onze branche moet echt van twee kanten komen, maar het zijn vaak de suppliers die de kar moeten trekken, terwijl distributeurs een afwachtende houding aannemen. De wereld verandert. We moeten mee. Ik mis dynamiek.’