Je zit in de promotionele productenbranche. En als je dan een roman schrijft is de hoofdpersoon natuurlijk een leverancier van promotionele producten en maken give away’s een belangrijk deel uit van de promotie van het boek.
Maurice Stoevenbeld (Interall Group) lanceert deze maand zijn debuutroman Natte Lunch. In het boek is de hoofdpersoon, Sem van Ginter, zijn succesvolle leven beu. Een droomhuis, dito vrouw en dochter én een topbaan, maar Sem wil meer avontuur. Wanneer hij besluit een boek te gaan schrijven, wordt het binnen no time een megaproject waarover zijn eigen vrouw zelfs begint te twijfelen. En als Sem dan ook nog onder invloed van de bestsellerschrijfster Heleen komt, loopt niet alleen zijn schrijverschap, maar vooral ook zijn oude leven als man en vader gevaar. ‘Een toegankelijke en vermakelijk herkenbare roman over de opkomst en ondergang van een man die zichzelf verliest in auto’s, drank en één verkeerde vrouw,’ aldus Maurice Stoevenbeld.
Voedselbank
Afkomst verloochent zich niet. Stoevenbeld kent de kracht van het premium en zet die dan ook in om Natte Lunch ‘op de kaart’ te zetten. Dat zouden meer uitgevers en auteurs moeten doen, vindt hij. Dinsdag 19 mei is Amsterdam-Zuid, in de omgeving van het bekende restaurant Le Garage, het toneel van de promotie Natte Lunch. In de stad hangen grote posters met de cover van het boek. Maar er is ook een applicatie ontwikkeld waarmee lezers geld kunnen verdienen en kunnen storten voor het goede doel (de Voedselbank). Bij elke donatie geeft Manypieces, de uitgeverij die Natte Lunch op de markt brengt, ook een bedrag.
Rosé
Bij de lancering van het boek Natte Lunch wordt tegelijkertijd een rosé uitgebracht met dezelfde naam. Alle boekhandelaren krijgen een doos met Wuppies (de Wuppie hoort natuurlijk bij het huis Interall…) om cadeau te doen aan klanten. Wie via de site nattelunch.nl het boek bestelt, krijgt een Wuppie en een Winecloth, (een wijndoek met daarop de bedrukking Natte Lunch). Men kan op de website ook een natte lunch pakket kopen, gevuld met de Winecloth, de fles wijn, de Wuppie en het boek.