Merch Essentials wil creativiteit en klantgerichtheid nieuw leven inblazen

Na jarenlange ervaring in de sector slaan Veronique Willems en Joren Barée de handen ineen voor een nieuw avontuur: Merch Essentials. Met hun gedeelde achtergrond in merchandise, werkkledij en relatiegeschenken kiezen ze voor een verfrissende aanpak, waarin maatwerk, creativiteit en een persoonlijke service centraal staan.

Met Merch Essentials positioneren Willems en Barée zich nadrukkelijk als alternatief voor de klassieke leveranciersmodellen met standaardcatalogi. Geen ‘zoek zelf maar iets uit’-aanpak, maar een sparringpartner die luistert, meedenkt en verrast. “Wij geloven niet in one size fits all,” aldus het duo. “We starten niet vanuit het product, maar vanuit het verhaal van de klant.”

Het kersverse bedrijf richt zich op bedrijven die op zoek zijn naar doordachte, impactvolle oplossingen op het gebied van promotionele producten. Op basis van merkidentiteit, doelgroep en waarden ontwikkelen Willems en Barée concepten op maat – mét oog voor duurzaamheid. Zo is het streven van Merch Essentials om een volledig duurzame partner te worden, met producten die zowel sociaal- als milieuvriendelijk geproduceerd zijn.

Klantgerichtheid krijgt bij Merch Essentials een heel concrete invulling: klanten krijgen één vast aanspreekpunt en kunnen rekenen op een full-service ervaring, van idee tot levering. “We creëren geen standaard merchandise, maar een totaalbeleving die klopt tot in de details,” aldus de oprichters.

De kernwaarden van het bedrijf? Service en grenzeloze mogelijkheden. Of in hun eigen woorden: “We denken niet in beperkingen, maar in oplossingen.”