Macma Nederland wordt Norvald - PromZ Vak

Macma Nederland wordt Norvald

Erik Alma en zijn vrouw Nikki hebben na 14 jaar de activiteiten van Macma Nederland overgenomen en zetten deze voort onder de naam Norvald. Geleidelijk aan verschijnt het nieuwe logo (naast het Macma-logo), een andere vormgeving en een nieuwe pay-off. De belangrijkste taak blijft vooralsnog het leveren van de producten van Macma Nederland, aldus Erik Alma.

Hij licht toe dat Macma Duitsland de volledige bevoegdheden om effectiever op de Benelux-markt te kunnen opereren heeft overgedragen aan Alma. ‘Macma Duitsland kijkt naar waar men het proces kan verbeteren. Meer lokale verantwoording zorgt voor grotere motivatie, creativiteit en sneller handelen.  We gaan volledig zelfstandig door, waarbij we beslissingen sneller en commerciëler kunnen nemen en een win-win situatie voor beide partijen ontstaat,’ aldus Alma.

Nieuwe naam
Hij vervolgt: ‘Wij hebben ervoor gekozen om de nieuwe constructie te doen vanuit een VOF – daar hoort dan ook een nieuwe naam bij. Norvald is daarin de overkoepelende naam met als merk Macma. De naam Macma zal ook worden blijven gevoerd. Het vertrouwde Macma programma zal gewoon verkocht blijven worden. Wij willen het Macma assortiment sterker in de markt zetten. De bedoeling is ook specifieke producten voor de Benelux markt te gaan voeren, wat betekent dat er in de toekomst ook andere producten aan het assortiment kunnen worden toegevoegd.

Hoe lang blijven de namen naast elkaar gebruikt worden?
Alma: ‘De twee namen zullen altijd aan elkaar verbonden blijven en we blijven voorlopig de telefoon beantwoorden met Macma. In de loop van volgend jaar zal op de factuur Norvald komen te staan.
Het sluiten van de BV Macma gebeurt achter de schermen, waar de klanten niks van merken omdat de activiteiten gewoon doorlopen.’

Hoe wil je Norvald positioneren?
Alma: ‘Vooral als een betrouwbare partner die sterk is in het snel en goed leveren van een breed programma met scherpe prijzen. Levertijden worden steeds belangrijker. Daar ligt o.a de focus.
Uitbreiding in het aantal medewerkers staat boven aan de lijst, maar we hebben besloten de komende drukke eindejaarperiode eerst met z’n tweeën te doen.’