In het kader van de KNVB-campagne ‘Zonder Respect Geen Voetbal’ kiezen Lipton Ice Tea en de KNVB samen aan het eind van de competitie het ‘Koelste Team’ uit het amateurvoetbal.
Samen met verschillende sponsors en partners lanceerde de KNVB kortgeleden de ‘Zonder Respect Geen Voetbal’-campagne. Nu de tweede seizoenshelft is begonnen, richt de bond zich verder op wat het voetbal vooral is: respect tonen voor elkaar, als basis voor sportief spel en veel plezier.
Unilever, KNVB-supplier en partner in het Sportiviteit & Respect-programma, sluit zich volledig aan bij deze boodschap. Daarom kiezen Lipton Ice Tea en de KNVB aan het eind van de tweede seizoenshelft het ‘Koelste Team’ uit het amateurvoetbal.
Hoofd koel houden
Via de KNVB-Facebookpagina kunnen teams sinds medio februari kenbaar maken waarom juist zij het Koelste Team uit de competitie zijn. Belangrijkste vraag: hoe houden zij binnen en buiten het veld hun hoofd koel? Het Koelste Team van Nederland gaat, onder begeleiding van juryleden Ronald de Boer en Giovanni van Bronckhorst, met Oranje naar de WK-kwalificatiewedstrijd Turkije-Nederland.
Milena van Not, head of sponsoring van Unilever: ‘Samen met de KNVB willen we ons graag richten op de positieve voorbeelden in het voetbal. Daarom zetten wij met Lipton Ice Tea in op het belonen van ‘koel’ gedrag: hou je hoofd koel en los sportieve strijd ook op een sportieve manier op.’