Lensen Toppoint legt zwaarder accent op 'groen' - Promzvak

Lensen Toppoint legt zwaarder accent op ‘groen’

Lensen Toppoint zet méér in op MVO. De supplier wil functionele producten leveren met een lange levensduur die gemaakt zijn met zo min mogelijk impact op het milieu en onder goede arbeidsomstandigheden.

Op de achtergrond is er het afgelopen jaar al gewerkt aan de MVO-doelstelling en is er in het verleden al de keuze gemaakt om meer dan 50% van de producten in Europa te produceren, een beslissing met het oog op de arbeidsomstandigheden en vermindering van CO2 uitstoot. Daarnaast verwacht het bedrijf voor het eind van het jaar 70% van de Aziatische producten gecertificeerd te hebben en moet 70% van de fabrieken ge-audit zijn.

Core values
Begin dit jaar zei Bas Lensen (Lensen Toppoint) in een interview in PromZ Vak: ‘We zaten de laatste jaren in een achtbaan. We wilden teveel tegelijk. Nu is er structuur aan de hand van onze core values die we in een jaar of drie helemaal geïmplementeerd willen hebben. Dan komt de vierde value erbij, en die zal alles te maken hebben met sustainability. Dat moeten we nog verder uitwerken en we moeten kijken wat haalbaar is, maar in grote lijnen zal het te maken gaan hebben met het welzijn van de mens, met name jonge mensen die het op het punt staan het arbeidsproces in te gaan of daar net aan deelnemen.’

Ander nieuws is dat de er wordt gewerkt aan snellere levertijden. Tassen, laser en domings kunnen inmiddels met 5 dagen worden geleverd, aldus Lensen Toppoint.

Edwin Otting

Een ‘nieuw’ gezicht in het salesteam van de supplier in Bergentheim is Edwin Otting, naast Gert Jan Mulstege, Harold Muis en Gerbert van Faassen. Otting was eerder werkzaam bij Giving Europe en Makito.