LeasePlan heeft besloten de inkoop van zijn promotionele producten te centraliseren. Drie redenen hebben de doorslag gegeven: gemak, kostenvoordelen en consistentie in de uitingen.
Sinds een paar maanden werkt hoofdkantoor LeasePlan Corporation samen met Compacon in Barendrecht, partner van IPPAG Global Promotions, een samenwerkingsverband van toonaangevende leveranciers van promotionele producten die actief zijn in 60 landen wereldwijd. Door de samenwerking met IPPAG is Compacon een partner voor internationaal georganiseerde klanten.
LeasePlan is zo’n klant. De organisatie is actief in 30 landen wereldwijd. Compacon verzorgt de centrale aanpak voor LeasePlan, terwijl de decentrale ondersteuning via de IPPAG-partners loopt.
Lokale vertegenwoordiging
De LeasePlan-vestigingen zijn behoorlijk autonoom, vertelt Daniëlle Klijn, procurement manager bij LeasePlan Corporation. Ze is ervan overtuigd dat de vestigingen in de praktijk de voordelen van de centrale inkoop zullen inzien. Klijn: ‘Over gemak gesproken, de IPPAG-partners zijn lokaal vertegenwoordigd. Taal en cultuur kunnen dus geen argumenten zijn om met een andere leverancier in zee te gaan.
Meer over de samenwerking tussen LeasePlan en Compacon/IPPAG in PromZ Magazine nr 3, die binnenkort uitkomt.