Landelijke actie van Douwe Egberts ondersteunt WNF - Promzvak

Landelijke actie van Douwe Egberts ondersteunt WNF

Met de landelijke actie Jungleshoppen ondersteunt Douwe Egberts het Wereld Natuur Fonds (WWF), een organisatie die MVO hoog in het vaandel heeft staan. Ook Douwe Egberts brengt MVO in de praktijk, letterlijk door zelf de fabrieken in China, waar de premiums voor deze actie werden geproduceerd, te controleren op arbeidsomstandigheden.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/64940078-dewebsite.jpgGovert Verbeek, promotie manager SaraLee/DE: ‘Het WWF is een A-merk en dat is Douwe Egberts ook. Daarnaast hechten we aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Vanuit de MVO-gedachte zochten wij een partner die maatschappelijk verantwoord ondernemen én sympathie uitstraalt. De sympathie die bij het merk Douwe Egberts past. Er zijn genoeg goede doelen om te steunen, maar lang niet allemaal matchen ze op de belangrijke punten met onze merkwaarden en uitstraling. Bij het WWF, waarvoor MVO heel zwaar weegt, is dat wel het geval.’ http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/56770206-de.jpgInspectie van Chinese fabrieken De aandacht van DE voor maatschappelijk verantwoord ondernemen strekt zich uit tot in China, waar de omstandigheden in de premiumfabrieken door DE zelf aan een grondige inspectie worden onderworpen. Douwe Egberts koopt niet rechtstreeks zelf in China in. De opdracht loopt via InterImage. Maar DE wilde ook zelf ter plekke de situatie bekijken. In de komende PromZ Magazine nr. 2 van 2008 leest u meer over de actie Jungleshoppen en de visie van Govert Verbeek over zakendoen met Chinese premiumfabrieken. http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/24387236-rss.jpgAbonneren via RSS