Voor het eind van de spaaractie was AH door zijn Muppets heen. Geen goede beurt richting – trouwe – klanten, die overigens ook aangaven wel een beetje genoeg te hebben van weer een ‘dingetje’ in huis. Maar de kinderen vonden de Muppets-actie wel de leukste van alle supermarktacties die in dezelfde periode werden gehouden.
Volgens onderzoeksbureau Q&A scoorde de Muppets-actie op basis van consumentenonderzoek het rapportcijfer 6,6. De voetbalacties van C1000 en Plus scoorden lager dan de Muppets van AH, met respectievelijk een 5,6 en een 5,4.
Ruim acht op de tien mensen laten zich op zijn minst wel eens verleiden om mee te doen aan een spaaractie van de supermarkt. Bijna een kwart van de consumenten is zelfs bereid om van winkel te wisselen vanwege een spaaractie, aldus Q&A.
Speeltje
AH laat zich niet uit het veld slaan door de kritiek van ‘weer zo’n speeltje waar kinderen na twee maanden op zijn uitgekeken’, aldus de berichten. Volgens de grootgrutter heeft de actie weer alle verwachtingen overtroffen.
Als goedmakertje voor de volle spaarkaarten voor Muppet-poppen, kreeg men een setje met 4 Muppet-ansichtkaarten bij inlevering van een kaart, en dat dan wel zonder bijbetaling van een euro…