E-mailmarketing is snel, goedkoop en veelzijdig. Een tekstje sturen aan duizenden klanten is met e-mail zo gebeurd. Met e-mail kunnen klanten makkelijk op de hoogte worden gehouden van aanbiedingen en nieuwe ontwikkelingen. E-mailmarketing heeft diverse verschijningsvormen zoals de nieuwsbrief, de corporate letter, de commerciele nieuwsbrief, aankondigingen, reminders en acties. E-mailmarketing is echter niet zaligmakend. Als een bedrijf ongevraagde e-mails verstuurt, loopt het de kans voor `spammer` te worden uitgemaakt. De goede bedrijfsnaam en merknaam kan erdoor in het geding komen. Het beste is respondenten met e-mail op de hoogte te houden nadat zij zichzelf hebben aangemeld. Dan is er sprake van permission marketing. Vooral bij jongeren is permission marketing een goede vorm van benadering. Een groot voordeel van e-mailmarketing is de exacte meetbaarheid van de resultaten. Het is bijvoorbeeld precies te zien hoe vaak op een pop-up geklikt is en dat maakt een eventuele volgende mailing steeds nauwkeuriger. [bron: Management Team]