Douwe Egberts wil consumenten meer variatie en beleving brengen in het drinken van de dagelijkse koffie. Om dit te bereiken veranderen alle D.E-verpakkingen van de filterkoffie en de meeste bonenkoffies.
Onder de noemer ‘Anders van buiten … van binnen hetzelfde’ zijn deze wijzigingen groots onder de aandacht gebracht bij de consument via een actie bij Superunie. Deze actie werd ondersteund met landelijke media-ondersteuning via onder meer printreclame en specifiek een onderscheidende POS– presentatie op de winkelvloer.
Koffiemokje cadeau
Op verzoek van Douwe Egberts Nederland heeft Raja Europe zorggedragen voor het ontwerp, productie en levering van de ruim 800.000 individueel verpakte koffiemokjes. Bij aankoop van twee pondspakken Douwe Egberts filter- of bonenkoffie, krijgt de consument een D.E koffiemokje cadeau. Elk koffiemokje is voorzien van een individuele flyer en gezamenlijk worden de koffiemokjes getoond in een eveneens door Raja Europeverzorgde display.