Klanten Tintelingen goed voor 360.000 euro voor goede doelen - PromZ Vak

Klanten Tintelingen goed voor 360.000 euro voor goede doelen

Aanbieder van Eigen Keuze kerstpakketten Tintelingen heeft namens zijn klanten 360.000 euro overgemaakt aan 54 verschillende goede doelen. Dit totaalbedrag kan het bedrijf schenken omdat afgelopen kerst 5 procent van de ontvangers van een Tinteling ervoor koos een goed doel te steunen.In 2005 was dat nog 7 procent. Datzelfde percentage kwam ook uit het Grote Kerstgiften Onderzoek van PromZ Magazine en het PPP. Evenals vorig jaar werd het meest gekozen voor Warchild (59.752 euro), gevolgd door KWF Kankerbestrijding (51.924 euro) en Unicef (38.449 euro). Dit jaar ontving Artsen zonder Grenzen 30.538 euro en Ronald Mc Donald Kinderfonds 25.432 euro. Deze twee goede doelen hebben het Liliane Fonds en Stichting Doe een Wens dit jaar uit de top-5 geduwd. Vorig jaar maakte Tintelingen namens zijn klanten 231.375 euro over aan in totaal 47 goede doelen. Patrick Moreu, managing director van Tintelingen: ‘In tegenstelling tot voorgaande jaren, is het percentage mensen dat zijn kerstgeschenk aan een goed doel geeft, iets teruggelopen. Vijf procent van de 330.000 geschenken werd gedoneerd aan goede doelen. Door het groeiend aantal Tintelingen dat dit jaar is verkocht, is het bedrag dat wij konden uitkeren uiteindelijk gelukkig nog hoger dan vorig jaar.’