De inmiddels 35-jarige ervaring van Kijkshop in retail wordt aangewend voor de zakelijke markt in de vorm van Eigen Keuze-concepten, die eenmalig kunnen worden ingezet rondom kerst, maar ook als permanente online motivatieprogramma’s.Kerst kan een jaar lang duren, luidt de boodschap van Koos Coelman, manager business to business van Kijkshop in een interview in de komende PromZ Magazine. Coelman: ‘Het was niet meer dan logisch om het keuzesysteem voor het eindejaar door te ontwikkelen tot een tool dat personeelsmanagers het hele jaar door kunnen inzetten ten behoeve van motivatie en beloning van personeel.’ De Telegraaf gebruikt dit systeem van Kijkshop om de 20.000 lezers, die meewerken aan het continu marktonderzoek, te belonen. C&A overweegt om het langdurig als intern tool in te zetten. Legio mogelijkheden Coelman geeft wat voorbeelden: ‘Een hele maand niet ziek? Zoveel punten. Meer omzet gedraaid? Nog eens zoveel punten erbij. Je kunt punten toekennen bij een huwelijk, geboorte of jubileum, voor het netjes omgaan met bedrijfskleding of het schadevrij rijden van chauffeurs. De mogelijkheden zijn legio, en worden positief ervaren.’