PSI in Düsseldorf markeert traditioneel de start van het nieuwe beurs- en promotiejaar. Van 7 tot 9 januari 2025 reisden 600 exposanten en 11.062 bezoekers (over 3 dagen) uit 74 landen naar Düsseldorf voor deze aftrap. Hier kwam de promotionele productenindustrie samen om te netwerken en innovaties te presenteren.
“Ondanks de uitdagende economische omstandigheden toont de industrie haar veerkracht en bereidheid om kansen te benutten, innovatieve paden te verkennen en zich aan te passen aan dynamische eisen,” zei Michael Köhler, Managing Director van PSI-organisator RX Deutschland GmbH. “Beurzen zoals PSI creëren niet alleen een platform, maar ook de voorwaarden voor de sector om samen te werken en de toekomst te vormgeven met nieuwe inspiratie in plaats van alleen te reageren op externe impulsen.”
De beurs bood inspiratie uit verschillende gebieden, variërend van het toenemende belang van AI in de promotionele productenindustrie tot nieuwe ideeën voor duurzame en milieuvriendelijke producten. Dit kwam tot uiting in de drie beurshallen, speciale paviljoens (waaronder textiel), het lezingenprogramma en de PSI Trend Show.
Tijdens de PSI heeft Steven Baumgärtner een hoop interviews afgenomen in de PSI Studio. Een aantal hiervan samen met onze hoofdredacteur Peter van Gestel, waaronder de gesprekken met Pieter Boonekamp (PF Concept), Rob Looye (Plato Group) en Joris Jansen van den Berg en Peter van der Sandt (SL Bags). De interviews zijn hier terug te kijken.