Jumbo slaat plank mis met 'bouwvakker' commercial - Promzvak

Jumbo slaat plank mis met ‘bouwvakker’ commercial

Bijna iedereen heeft warme gevoelens bij de Jumbo ‘juichcape’, ondersteunt met de Snollebollekes hit (en commercial) ‘van links…’

Het leek zo makkelijk. We gaan in de herhaling met een nummertje van de Toppers en Donnie, gooien de tv plat met een grappige commercial met hossende BN-ers verkleed als bouwvakker met ons nieuwe product ‘ de hoofdspencer’ en dan komt het vanzelf goed. Als je echter een marketingafdeling vol hebt met mensen die vooral bezig zijn met Max Verstappen, zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat je een commercial maakt, waar heel Nederland (nee, niet alleen woke Nederland) over struikelt. Hossende bouwvakkers in een oranje spencer, tevens boodschappentas, terwijl er ruim 6.500 bouwvakkers gestorven zijn bij de bouw van de voetbalstadions in Qatar, zijn niet grappig.

Ik ben groot voorstander van de inzet van promotionele producten, zelfs rond dit WK. Maar hoe kun je de plank zo misslaan? Is er dan helemaal niemand die binnen Jumbo heeft gedacht ‘dit is misschien niet zo slim?’. Donnie en de Toppers zingen het in het nummer Toppie “we staan morgen in de krant”. Wat een vooruitziende blik hadden deze heren. Alle kranten stonden vanochtend vol met deze misstap. Inmiddels heeft Jumbo de commercial van de buis gehaald.