In het najaar van 2006 wilde Peugeot de aandacht vestigen op de Peugeot 207 Color-line. Er werd een e-mail en direct mail campagne ontwikkeld om showroom traffic en het maken van proefritten te bewerkstelligen. Een iPod Nano werd ingezet als extra trigger.In het najaar van 2006 wilde Peugeot de aandacht vestigen op de Peugeot 207 Color-line. Er werd een e-mail en direct mail campagne ontwikkeld om showroom traffic en het maken van proefritten te bewerkstelligen. Een iPod Nano werd ingezet als extra trigger. De keuze viel op de iPod Nano omdat die één op één een link had met de Color-line. Deze auto kon namelijk voorzien worden van een icelink, waarmee de iPod kon worden aangesloten op de zes speakers. ‘Elektronische gadgets zijn momenteel heel erg gewild, dus dat was een reden te meer om voor deze actie voor de iPod te kiezen,’ aldus Otto Smit, client services director bij Target, het below-the-linebureau van Peugeot.De mailingacties hebben zeer goed gescoord, vertelt Frans Trienekens, dm-manager van Peugeot. Uitzonderlijk hoog zelf voor de automotive industrie, stelt hij. De respons op de actie lag rond de 4 procent met een conversie van 20 procent. Lees meer over deze actie in het nummer van PromZ Magazine dat met een paar dagen uitkomt.