Huis-aan-huis folders goed voor kortingsacties - PromZ Vak

Huis-aan-huis folders goed voor kortingsacties

Huis-aan-huis folders zijn een effectief actiemedium. In 2008 heeft 24 procent van de consumenten gerespondeerd op een actie-aanbieding in reclamefolders. Dit blijkt uit recent onderzoek dat werd bekend gemaakt op de medio mei gehouden Nationale Dag van de Brievenbusreclame.In de tweede helft van 2008 zijn de uitingen van adverteerders ook meer actiegericht geworden, door meer gebruik te maken van kortingscoupons en/of kortingsstickers. Deze trend lijkt zich in 2009 voort te zetten. 40 minuten De reclamefolder wordt in ruim driekwart van de huishoudens door minimaal twee personen bekeken of gelezen. De gemiddelde tijd die in 2008 per week werd besteed aan het lezen van folders was 40 minuten, tegen 36 minuten in 2007 en 28 minuten in 1998. Hema Op de Nationale Dag van de Brievenbusreclame werd bekend gemaakt dat de Hema de winnaar was van de Folder Vakprijs 2009. Vorig jaar ging die prijs naar V&D.