Brand wil groeien. Het hoger gepositioneerde biermerk probeert daarom ook met price off’s nieuwe gebruikers aan te trekken. “Maar we trekken op de winkelvloer liever de aandacht met toegevoegde waarde promoties,” aldus brand manager Arthur Kuiters.De twee nationale promoties die Brand in 2005 voerde, behaalden een enorm hoge respons. In de voorjaarsactie stond de restaurantgids SpecialBite centraal. In de najaarsactie was die rol weggelegd voor de BeerTender.
Gecompliceerd merk
Kuiters: “Brand is een genuanceerd, om niet te zeggen gecompliceerd merk waar het actiemarketing betreft. We willen groeien zonder onze kernwaarden en de trouwe gebruikersgroep te verliezen. We moeten dus een kwalitatief bier voor een grotere doelgroep zijn, en dat is best lastig te communiceren.”
In de maart-uitgave van PromZ Magazine kunt u meer lezen over de sales promotion activiteiten van Brand en het toenemende belang van verpakkingsmateriaal en het internet voor het succes van promoties in fast moving consumer goods.