De HAPTICA® live op 13 maart 2024 in het WCCB (World Conference Center Bonn) kende groei op alle gebieden. 126 exposanten (+15% vergeleken met vorig jaar) presenteerden het volledige spectrum van nieuwigheden en trends in de sector van promotionele producten en merchandising.
Of het nu gaat om relatiegeschenken of premiums, onpacks of onboarding dozen, jubileumitems of eigen merk fan shops – ongeacht de gelegenheid, iedereen die geïnteresseerd is in het implementeren van haptische reclame, kon hier precies vinden wat ze zochten. Daarnaast omvatte de mix van exposanten ook veel nieuwkomers die zelfs voor veel van de professionals in de industrie nieuw waren, De ‘Newcomer Area’ bestond dit jaar uit 16 exposanten.
Bezoekersgroei
Het onderscheidende kenmerk van de door het uitgeefbedrijf WA Media georganiseerde show, is het open bezoekersconcept. Iedereen die professioneel geïnteresseerd is in promotionele producten, is uitgenodigd om te komen. Zowel distributeurs als eindklanten. Het open concept biedt meerwaarde voor iedereen betrokken en wordt daardoor zeer gewaardeerd door veel deelnemers, wat werd weerspiegeld door het hoge bezoekersaantal op het eendaagse evenement. In totaal kwamen er 1.188 bezoekers (+6,5% vergeleken met vorig jaar) zorgden voor volle gangpaden en een zeer levendige sfeer op 13 maart, met name tot vroeg in de middag. Dit was overigens het hoogste aantal bezoekers op de HAPTICA® live sinds het begin van de COVID-pandemie.
Meer dan de helft van de bezoekers (54%) bezocht de HAPTICA® live voor de eerste keer, wat ervoor zorgde dat zelfs langdurige exposanten veel nieuwe contacten legden. Ongeveer twee derde van de bezoekers kwam van promotiebedrijven, overheden en andere instellingen, het overige derde deel kwam uit de handel in promotionele producten, bureaus en marketingdienstverleners evenals uit druk- en customisingbedrijven.