‘Koel’ is de nieuwe actie van Grolsch om de consument deze zomer te helpen aan lekker koud blikbier. Zo kunnen consumenten hun blikbier langer koel houden in de Koeltas, zijn alle Grolsch-blikken voorzien van een Koelmeter en zijn er Koeltips opgenomen op de blikverpakking.Een onderdeel van KOEL is de Koelservice waar consumenten hun lauw geworden blikje bier – ongeacht welk merk – kunnen inruilen voor een koel blikje Grolsch.De Koelservice reist de hele zomer door Nederland. Op diverse festivals waaronder Lowlands en de Zwarte Cross, en bij verschillende evenementen zoals de Uitmarkt in Amsterdam, de Vierdaagse van Nijmegen en de Sneekweek staat de speciaal ‘gepimpte’ oldtimer bus waar iedereen zijn lauwe blikbier kan omruilen voor een koud blikje Grolsch. Blikbier van elk merk verkrijgbaar in Nederland kan omgeruild worden – met uitzondering van huismerken en eigen merken. Koelmeter en Koeltas De Koelmeter is vanaf 1 juni op ieder blik Grolsch aanwezig. Deze kleurt blauw zodra het bier op de aanbevolen drinktemperatuur is (6 tot 8° Celsius). De Koeltas is gevuld met 12 blikken Grolsch (33 cl) en inmiddels te verkrijgen bij diverse supermarkten en slijterijen in Nederland. De consumentenrichtprijs hiervoor is € 9,99. Het blikbieroffensief wordt multimediaal ingezet met tv-commercials, een outdoor campagne, online acties en promoties op de winkelvloer.