'Groene' pluim voor promotionele productenbranche - PromZ Vak

‘Groene’ pluim voor promotionele productenbranche

MVO Nederland vindt dat de distributeurs en leveranciers van promotionele producten, die zich hebben aangesloten bij de branchevereniging PPP, goed bezig zijn op het gebied van MVO.

MVO Nederland-directeur Willem Lageweg prees onlangs in de Telegraaf de branchevereniging PPP om zijn inzet op het gebied van MVO. Hij zei: ‘Neem de branche die zich richt op promotionele artikelen. Typisch ondernemingen die artikelen afnemen uit landen waar de lonen relatief laag zijn of landen waar het niet zo nauw wordt genomen met kinderarbeid. De branche heeft mede met onze hulp zijn gedragscode verder ontwikkeld om dergelijke misstanden te voorkomen. Een knap staaltje van zelfregulering in deze sector.’

50 brancheorganisaties

Bij MVO Nederland hebben zich inmiddels meer dan 50 brancheorganisaties aangesloten, waardoor in totaal meer dan 100.000 ondernemers worden bereikt inzake Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Ook de brancheorganisatie PPP (Platform Promotional Products) is lid van MVO Nederland.Bij het PPP zijn zo’n 300 bedrijven, zowel distributeurs als leveranciers/fabrikanten van relatiegeschenken en promotionele producten, aangesloten.

Verduurzamen

Naast de brancheorganisaties, telt MVO Nederland inmiddels 1550 bedrijven. MVO Nederland, dat 7 jaar geleden op initiatief van de rijksoverheid in het leven werd geroepen, is voor veel ondernemers het startpunt om de bedrijfsvoering te verduurzamen, zowel op sociaal maatschappelijk gebied, als op het terrein van natuur en milieu.