"Groen" imago voor Coca-Cola - PromZ Vak

“Groen” imago voor Coca-Cola

Volgens het Amerikaanse marketingblad AdAge gaat Coca-Cola zich nadrukkelijk positioneren als milieuvriendelijk bedrijf door t-shirts op de markt te brengen die zijn gemaakt van gerecyclede flessen. Vijf lege plastic flessen en een hoeveelheid katoen zijn de grondstof voor één shirt.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/16299600-cocacolatshirt.jpg’We zien een wereld voor ons waarin onze verpakkingen niet langer als afval, maar als grondstof wordt beschouwd,’ aldus een woordvoerder van Coca-Cola in de VS. ‘Als iedereen beseft dat vijf lege flessen goed zijn voor een t-shirt of een pet, dan denken mensen wel twee keer na voor ze zo’n fles zomaar weg gooien.’ http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/26579244-cocacolaschoenen.jpgCola-schoenen Ander Coca-Cola nieuws is dat schoenenketen Sacha Coca-Cola Light schoenen in zijn assortiment zou opnemen. Vanaf half februari moeten ze te koop zijn. De schoenen zijn gericht op meiden die graag uitgaan. Coca-Cola Light is het populaire niet-alcoholische drankje onder jonge vrouwen. En vrouwen zijn dol op schoenen, aldus de achterliggende gedachte.