Groeiende interesse voor 'sociale winst" - PromZ Vak

Groeiende interesse voor ‘sociale winst”

Sociale winst lijkt het nieuwe buzzword te zijn in het bedrijfsleven. Bedrijven willen steeds meer dat hun werknemers ten behoeve van een goed doel een dag werkelijk de handen uit de mouwen steken. Alleen geld doneren geeft geen voldoening meer. In het kader van teambuilding en motivatie zouden bedrijfsuitjes als karten en paintballen uit de gratie zijn ten gunste van een dagje uit met zieken of bejaarden.Althans, dat viel te lezen in de Telegraaf. De organisaties die in deze vraag en aanbod bij elkaar brengen, worden overstelpt met aanvragen, aldus het bericht. Zingeving Volgens Karin van Nistelrode van kenniscentrum Movisie gaat het zowel om grote multinationals als kleine bedrijven. ‘Ook kleine ondernemingen beseffen dat het niet alleen gaat om financiĆ«le winst, maar ook om sociale winst. Voor de werknemers is zo’n dag werk een geweldige motivatie.’ Freek Kamminga van Maatschappelijk Ondernemen Apeldoorn stelt: ‘Je kunt duidelijk merken dat ook de zakelijke wereld op zoek is naar zingeving.’