Die pennen, usb-sticks of andere gadgets die u uitdeelt aan de bezoekers van een vakbeurs, blijven bij de ontvangers echt in herinnering.Althans, in de VS. Maar waarom zou dat in Europa c.q. Nederland anders zijn? Uit onlangs gehouden onderzoek door de Amerikaanse PPAI (Promotional Products Association International) onder 216 zakenmensen, blijkt dat 34 pct van de 71 pct, die de afgelopen 12 maanden een promotioneel product had ontvangen, dat product ten tijde van het onderzoek bij zich had. Zaken doenBovendien kon 76 pct van die groep mensen zich de naam van het bedrijf – verwerkt op of in het premium – herinneren. Meer dan 50 pct van hen deed ook daadwerkelijk zaken met het betreffende bedrijf, meldt het Amerikaanse blad Promomagazine. Met dit onderzoek wil de PPAI o.m. aantonen hoe belangrijk het is om gadgets te laten voorzien van naam en/of logo van het bedrijf dat ze cadeau doet. Eco-trend Ook in de VS is de eco-trend duidelijk terrein aan het winnen, zowel waar het premiums voor business to business betreft als in de consumentenmarkt.