Govert Verbeek (Sara Lee/DE): ''Een spaaractie moet je kunnen hypen'' - Promzvak

Govert Verbeek (Sara Lee/DE): ”Een spaaractie moet je kunnen hypen”

Het succes van een spaaractie kent twee belangrijke pijlers, aldus Govert Verbeek, promotie manager Sara Lee/DE. ‘Het premium moet gewild zijn en je moet het kunnen hypen.’

 

De meest recente – en weer succesvolle – spaaractie van Douwe Egberts is de vrachtwagenactie. Een spaaractie met miniatuur vrachtwagens, gehouden bij Superunie. Samen met DE participeren een twintigtal A-merken in deze actie.

 

En-en effect
De actie voldoet aan de twee pijlers, vertelt Verbeek. ‘De vrachtautootjes spreken hele gezinnen aan, maar ook de oma’s die zo’n autootje leuk vinden om cadeau te doen aan hun kleinzoon. Het is dit

en-en effect wat ook aantoonbaar zijn aandeel heeft in de meerverkopen. Deze vrachtwagenactie is echt een van onze beste acties, en dat zien ook de retailers en de participerende merken in hun cijfers terug.

 

Wat verstaat Verbeek onder hypen?
‘Je moet een fietsenspringer hebben. Een sterk premium en de communicatie om de actie heen moet de consument naar de winkel trekken en de winkel moet in het teken staan van de actie. De consument moet de actie als het ware niet kunnen ontwijken en het gevoel krijgen dat hij wil meedoen.’

 

 

 

 

 

Govert Verbeek (Sara Lee/DE)

 

Lees het complete interview met Govert Verbeek over de actie en de inzet van premiums in PromZ Magazine nr 1 2011.