De ASI (American Specialty Institute) heeft cijfers bekend gemaakt over de omzet in 2014 van de promotionele productenindustrie in de Verenigde Staten. Er is sprake van een behoorlijke groei ten opzichte van het jaar 2013.
De omzet van de bij de ASI aangesloten distributors bedroeg in 2014 bijna 21,5 miljard dollar, een stijging van ruim 5 procent in vergelijking met 2013. Vooral in het laatste kwartaal van 2014 schoten de verkopen omhoog, aldus de ASI. De cijfers komen overeen met de algehele positieve economische situatie in de Verenigde Staten. Het bruto nationaal product steeg in de VS in 2014 met 2,4 procent.
Opkomende sectoren
ASI onderzocht in welke sectoren de Amerikaanse distributeurs vooral kunnen scoren. Daaruit komen achtereenvolgens onderwijs/educatie, gezondheidszorg en financiële industrieën naar voren. De ‘opkomende’ sectoren waarop distributeurs zich moeten gaan focussen in de VS zijn volgens de ASI achtereenvolgens home health services, onroerend goed, groene energie, online educatie en employment firms.