GiftNation neemt deel activiteiten Trendfactory over - Promzvak

GiftNation neemt deel activiteiten Trendfactory over

GiftNation, leverancier van loyaltyprogramma’s en Kerst-keuzecadeausneemt de activiteiten van branchegenoot Trendfactory over, met uitzondering van Rituals.

Klanten van GiftNation zullen door de toevoeging van de merken die Trendfactory vertegenwoordigde, zoals bijvoorbeeld Ballarini, Joseph Joseph en Lego, meer keuze hebben en tegen scherpere prijzen kunnen inkopen, stelt Dave van Stijn, directeur van de overnemende partij. ‘Onze klanten krijgen een nog ruimere keuze in A-merkartikelen, belevenissen en giftcards. Gelijktijdig ontstaat voor onze leveranciers een grotere afzetmarkt. Bovendien stelt het volume dat door de samenvoeging ontstaat ons in staat om meer efficiency in de keten door te voeren en al onze partners hiervan te laten profiteren’.

Joris Folmer, directeur van Trendfactory ziet het ook als een logische stap: ‘Dankzij de sterke positionering van GiftNation in loyalty groeit de afzetmarkt voor onze merkpartners. Die keuze zal gezien de ambitie waarmee GiftNation aan de weg timmert zich verder uitbouwen. Ik kijk er dan ook naar uit om nauw betrokken te blijven en zal ook toetreden als aandeelhouder.’

Trendfactory gaat zelfstandig verder als vertegenwoordiger van het merk Rituals. Rituals is stevig verankerd in de relatiegeschenkenmarkt en groeit in de Benelux en Duitsland, aldus Folmer.