Vanaf 21 mei heeft Kick and Rush de krachten gebundeld met Van Bavel – Enjoy Giving om de Kick and Rush-groep te vormen Hiermee slaan beide Belgische distributeurs een enorme slag op weg naar schaalvergroting in de markt.
Tegenwoordig realiseren merken zich dat objectmarketing, naast digitaal, een essentieel onderdeel is van een moderne marketingmix. Branded merchandise is zeer kostenefficiënt per impressie, mits het op een duurzame manier is ontworpen en verkregen, met het juiste verhaal. De nieuw gevormde Kick and Rush-groep streeft ernaar om authentieke verbindingen te creëren tussen merken, bedrijven en mensen door gestroomlijnde oplossingen met een menselijke touch aan te bieden.
Waarom is dit belangrijk? Denk aan het laatste branded cadeau dat je hebt ontvangen. Was het een gedenkwaardig, hoogwaardig item dat je nog steeds gebruikt, of een goedkope USB-stick die je snel vergat? Het verschil tussen deze ervaringen is cruciaal: een gekoesterd item houdt een merk levend in je geheugen, terwijl een onopvallend item vervaagt als een weggeveegde digitale advertentie.
“Het juiste product in de juiste vorm, ondersteund door een duidelijke strategie,” zegt Tom Verhaert, CEO van Kick and Rush, “is wat een authentieke verbinding zal smeden tussen je merk en je publiek.”
Hij heeft waarschijnlijk gelijk. Het creëren van de perfecte merchandise-strategie vereist zorgvuldige aandacht voor factoren zoals productkwaliteit, ontwerp en ethische en duurzame inkoop. Merken kunnen zich simpelweg geen slechte merchandise veroorloven: ze streven ernaar naadloos te integreren in het dagelijks leven van hun consumenten, hun zintuigen op langdurige en betekenisvolle manieren te betrekken.
Van Bavel – Enjoy Giving heeft een uitstekende reputatie in de branded merchandise sector en werkt samen met gerenommeerde merken zoals Chiquita, Barry Callebaut, Volkswagen (D’Ieteren) en Makita. Hun expertise sluit perfect aan bij de uitgebreide klantenlijst van Kick and Rush, waaronder Toyota, Veolia, Dassault, Daikin, Komatsu en vele anderen.
Terwijl Van Bavel – Enjoy Giving veel ervaring heeft met drop-shipment en het beheren van op zichzelf staande creatieve projecten, blinkt Kick and Rush uit in hun benadering van uitgebreide wereldwijde en lokale merchandiseprogramma’s. Ze zijn gespecialiseerd in creatie, volledig geïntegreerde digitale oplossingen, webshops en magazijnbeheer, en zorgen daarbij voor totale transparantie en gemoedsrust voor hun klanten.
Expertise en transparantie op het gebied van ESG zijn essentiële kwaliteiten die de nieuwe Kick and Rush-GROEP, nu versterkt door Van Bavel – Enjoy Giving, meebrengt. Met meer dan 50 jaar ervaring erkent het bedrijf dat advies nu meer dan ooit van essentieel belang is.
Met deze fusie genereert de Kick and Rush Group een gecombineerde omzet van €30 miljoen. Kick and Rush CEO Tom Verhaert merkte op: “Onze klanten eisen authentieke zichtbaarheid en betrouwbaarheid. Daarom was het een logische beslissing om de expertise en technologie van beide bedrijven samen te voegen tot één sterk team. We exporteren al naar meer dan 90 landen, dus deze fusie stelt ons in staat om beter in te spelen op de behoeften van West-Europese organisaties. Klanten zullen profiteren van deze fusie doordat ‘t het beste van beide werelden combineert en nog meer ervaring, creativiteit en capaciteit biedt op zowel lokaal als globaal niveau.”
Van Bavel CEO Michel Van Bavel voegde toe: “Door de krachten te bundelen met Kick and Rush kunnen we onze meer dan 70 jaar ervaring en expertise naar een hoger niveau tillen. Ons talent voor creatieve voorstellen, onze vaardigheid in het vinden van het juiste object en onze zorg voor klanten worden nu aangevuld met een solide technisch en organisatorisch kader. Bovendien kunnen we met de toevoeging van duurzaamheidsexperts in ons team verbeterde rapportage en compliance-ondersteuning bieden, zoals voor CSRD.”
Met onmiddellijke ingang zullen Van Bavel – Enjoy Giving en Kick and Rush naadloos geïntegreerd worden tot de Kick and Rush Group. Michel Van Bavel, voormalig CEO van Van Bavel – Enjoy Giving, neemt per direct de functie van Chief Growth Officer op zich. Binnenkort spreken we alle hoofdrolspelers over de beweegredenen en de enorme ambitie die het nieuwe fusiebedrijf aan de dag legt met als doel een van de meest toonaangevende spelers in onze markt te worden.