Forse groei budget voor promotionele items - Promzvak

Forse groei budget voor promotionele items

Het Nederlands bedrijfsleven verwacht in 2008 maar liefst tegen de 20 procent meer budget te gaan besteden aan promotionele items dan in 2007. Promotionele items omvatten hier premiums, relatiegeschenken en eindejaarsgeschenken.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/30843318-geld.jpgDit komt naar voren uit het recent gehouden onderzoek van PromZ Magazine onder opdrachtgevers. Vorig jaar meldden we in PromZ Magazine dat opdrachtgevers verwachtten dat hun premiumbudget niet zou stijgen in 2007. Die verwachting is uitgekomen, zo blijkt uit het onderzoek. In 2007 is zelfs een kleine 5 procent minder uitgegeven aan promotionele items dan men vorig jaar nog verwachtte. China Dit jaar is de opdrachtgevers voor het eerst gevraagd hoe ze omgaan met premiums die in China zijn geproduceerd. Daar is immers veel om te doen geweest. Desgevraagd zegt bijna 40 pct van de opdrachtgevers dat ze in 2007 gebruik hebben gemaakt van premiums die in China zijn geproduceerd, terwijl een kwart zegt zeker te weten dat men geen in China geproduceerde premiums heeft ingekocht. De resterende 37 pct van de opdrachtgevers zegt niet precies te weten waar de door hen ingekochte premiums geproduceerd zijn. Het blijkt dat ongeveer driekwart van de opdrachtgevers zich niet al te druk maakt over mogelijke problemen met in China geproduceerde premiums. Over het algemeen legt men de verantwoordelijkheid voor alles wat met uit China afkomstige producten te maken heeft bij de leverancier. Alle uitkomsten van het PromZ Opdrachtgeversonderzoek kunt u lezen in PromZ Magazine nr 4, die deze week bij u in de bus valt.