FIKSE GROEI PREMIUMBUDGET 2006 IN B TO B - PromZ Vak

FIKSE GROEI PREMIUMBUDGET 2006 IN B TO B

Opdrachtgevers die consumentenartikelen op de markt brengen, hebben in 2005 flink meer budget besteed aan de inkoop van premiums dan verwacht. Voor 2006 verwachten zij echter een daling of een stabilisatie van hun premiumbudget. De business to business sector, die in 2005 terughoudend was in de bestedingen aan promotionele producten, voorziet voor volgend jaar juist weer een fikse groei.

Dit blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door marktonderzoekbureau IBT in opdracht van PromZ Magazine. Als we de index voor bestedingen in 2005 op 100 zetten, komt business to consumer voor 2004 uit op 88 en voor 2006 op 101. Voor b to b geldt dan 120 in 2004 en 160 in 2006.

Toenemend belang van premium

Ongeacht daling, stagnatie of groei in de budgetten, zien opdrachtgevers uit alle sectoren wel het belang van het premium in het marketing- en promotiebeleid toenemen. Het aantal respondenten dat het premium zelfs een gróte rol toekent is gestegen van 5% naar 8%.

Meer uitkomsten van dit onderzoek kunt u lezen in de volgende PromZ Magazine, die met een paar dagen uitkomt.

(N.B. In het artikel in PromZ Magazine staat per abuis dat premiumleveranciers voor 2006 een omzetgroei van 25% verwachten. Dat moet zijn 10%.)

ÂÂ

ÂÂ

ÂÂ

ÂÂ

ÂÂ

ÂÂ