Europese awards voor Nederlandse promotiecampagnes - Promzvak

Europese awards voor Nederlandse promotiecampagnes

Heineken Trom-Pet en Upload Cinema zijn de grote winnaars bij de IMC Awards, de Europese prijs voor de beste geïntegreerde marketingcommunicatie campagnes. De Nederlandse bekroonde campagnes werden gisteravond bekend gemaakt.

Heineken Trom-Pet (opdrachtgever Heineken/bureau TBWA/Neboko) en Upload Cinema (opdrachtgever De Uitkijk/bureau Lowe&Draftfcb) zijn ieder twee maal bekroond. Heineken Trom-Pet ontving goud in de categorie Geïntegreerd en zilver in de categorie Sponsorship/Joint effort. De campagne Upload Cinema ontving goud in de categorie Event Communicatie en zilver in de categorie Product (Re)Launch. In totaal zijn 16 Nederlandse campagnes bekroond. Met deze uitslag is Nederland het best scorende land in Europa. 

Andere winnaars waren:

Zilver

Campagne: Zweet jezelf naar Beijing 
Categorie: Geïntegreerd 
Opdrachtgever: Rexona for Men 
Bureau: Lemz

Zilver

Campagne: It’s all about the suit 
Categorie: Geïntegreerd 
Opdrachtgever: Van Gils 
Bureau: Selmore (en Brons in de categorie Product (Re)Launch) 

Zilver 

Campagne: Dongel 
Categorie: Business to business 
Opdrachtgever: KPN Zakelijk Markt 
Bureau: N=5 

Zilver 

Campagne: Hoe Albert Heijn heel Nederland omsmurft 
Categorie: Retail | Trade marketing 
Opdrachtgever: Albert Heijn 
Bureau: TBWA /Neboko 

Zilver 

Campagne: Ikea Husselen 
Categorie: Retail | Trade marketing 
Opdrachtgever: Ikea 
Bureau: Lemz 

Zilver 

Campagne: Coca-Cola Sing-a-Long 
Categorie: Cause | Charity | Non-Profit Marketing 
Opdrachtgever: Coca-Cola Nederland 
Bureau: Lemz 

Zilver 

Campagne: Echt motorrijden leer je bij Tom de Keizer 
Categorie: Small budget 
Opdrachtgever: Tom de Keizer 
Bureau: &KoenseSeverein (en Brons in de categorie Innovative Concept) 

Brons 

Campagne: BP: precisietanken 
Categorie: Geïntegreerd 
Opdrachtgever: BP 
Bureau: Ogilvy 

Brons 

Campagne: Dries komt waar Fons nie komen kan nie 
Categorie: Small budget 
Opdrachtgever: ANWB 
Bureau: the people’s valley 

Brons 

Campagne: Rabobank zoekt Dreamchasers 
Categorie: Small budget 
Opdrachtgever: Rabobank Valkenswaard en Waalre 
Bureau: 105 

De IMC European Awards worden mede mogelijk gemaakt door de DDMA en de VEA.