Europees goud voor WK-actie Heineken - Promzvak

Europees goud voor WK-actie Heineken

Hollands Geheime Wapen, de WK-actie van Heineken in 2006, heeft goud gewonnen bij de IMC European Awards. Nog zeven andere Nederlandse campagnes vielen in de prijzen. De IMC European Awards zijn de Europese prijzen voor de beste geïntegreerde marketing communicatie campagnes. Alleen campagnes die in hun eigen land zijn bekroond met een vakprijs, kunnen worden ingezonden voor deze Europese prijs. In totaal werden 48 Europese actiemarketingcampagnes beoordeeld op strategie, mediakeuze, creatieve strategie en effectiviteit. Engeland sleepte de meeste prijzen in de wacht. Goud Voor de gouden campagne voor Heineken tekende een rits bureaus: TBWA Neboko, De Combinatie van Factoren, Trefpunt, Qi en TBWA PR Company. Zilver Naast goud, was er twee maal zilver (nl. in twee categorieën) voor de actie voor nrc.next, de gratis generatie aan de betaalde krant (bureau Etcetera). Ook was er zilver voor de Citroën C4 Picasso-campagne (bureau &KoenseSeverein) en voor de Omo Buitenspeelbond (bureau Lemz). Brons Brons ging naar de campagne Fly for Fortune van KLM (bureau Publicis Dialog), de 88-campagne van Sony Computer Entertainment Benelux (bureau Tequila) en de Chinese Fireworks-campagne van de Stichting Consument & Veiligheid (bureau Tequila). De IMC European Awards wordt georganiseerd door de Integrated Marketing Communication Council (IMCC) van de EACA. Zowel DDMA als VEA zijn lid van EACA, de European Association of Communications Agencies. De cases staan ook beschreven in PromZ Magazine, nummer 2, 2007 (zie ook PromZ ArchiveZ).