EPMO vordert traag - Promzvak

EPMO vordert traag

Heel langzaam komt er wat schot in de totstandkoming van de EPMO (European Product Media Organization), een nieuwe overkoepelende organisatie voor de Europese promotionele productenbranche. Eind augustus komen partijen weer bij elkaar.

Het initiatief, dat bekend werd gemaakt op de PSI in het begin van dit jaar en sinds die tijd, tegen de verwachting in, nog steeds niet staat, heeft inmiddels de bijnaam ‘hoofdpijndossier’. De al jaren bestaande EPPA zou plaats moet maken om een slagvaardige EPMO te kunnen realiseren. En dat gaat niet zonder slag of stoot, aldus de berichten. Maar naar verluidt wil ook de Duitse GWW de EPPA niet langer steunen en dat zou weer in het voordeel van een EPMO kunnen zijn.

Afwachten
Bij de introductie van de organisatie werd gezegd dat de EPMO niet alleen gedragen zou worden door nationale brancheverenigingen, maar ook door andere organisaties uit de industrie, en suppliers. Maar het lijkt erop dat vooralsnog alleen de nationale brancheorganisaties uit diverse Europese landen de kar verder proberen te trekken en andere partijen een afwachtende houding aannemen.