Vanaf medio mei, als de Efteling-actie van Super de Boer afgelopen is, begint een volgende spaaractie rondom voetbalspelers van Oranje.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/1423347-supermarkt.jpgSuper De Boer zegt te beschikken over de exclusieve portretrechten van de EK Selectie. De supermarktketen heeft in totaal vijf miljoen poppetjes laten maken van alle twintig spelers. Deze ‘Super Selectie’ kunnen de klanten verkrijgen via een spaaractie. De ‘Supergek van Oranje’-actie loopt tot en met 22 juni. Klanten krijgen bij besteding van twintig euro aan boodschappen een actiemunt. Twee munten zijn goed voor één poppetje. Die zijn net als de Efteling-poppetjes, de AH-smurfen en de Nijntjes van Bruna, blind verpakt. Kennelijk een nieuw tool om de spanning erin te houden en het ruilcircuit op gang te brengen. Kaarten voor een echte wedstrijd zijn er ook te winnen, door mee te doen aan een online voetbalgame op www.superselectie.nl. De hofdprijs bestaat uit twee kaarten voor Nederland-Italië, dat plaatsvindt op 9 juni in Bern.