In het bepalen van de vakprijs Promotional Company of the Year krijgen eindklanten een belangrijke stem. Ze kunnen online hun stem uitbrengen via een speciaal daarvoor ingerichte PromZ-website.
Op die site kunnen ze een keuze maken uit een lijst met 15 door de jury genomineerde distributeurs. Ook is er voor eindklanten de mogelijkheid een andere distributeur, die niet in de lijst is opgenomen, te nomineren. De organisatie achter de prijs hoopt hiermee het draagvlak te verbreden en opdrachtgevers bij de prijs te betrekken om zo meer rumour around the brand te genereren. Vanaf nu worden eindklanten opgeroepen te stemmen via PromZ Magazine, de PromZ-website, email nieuwsbrieven en social media. De vakjury bestaat uit 6 mensen uit het vak, met ieder één stem. De stem van de eindklant telt voor twee stemmen.
Andere naam
Naar verwachting wordt de naam Promotional Company of the Year veranderd in Leverancier van het Jaar, om meer aansluiting te vinden bij de beleving van eindklanten en hun jargon. Ook wordt er een nieuwe vakprijs in het leven geroepen, namelijk voor de beste internetdistributeur.
De vakprijs is een initiatief van PromZ Magazine/PromZ Vak en wordt ondersteund door het PPP. De onderscheiding, evenals de Supplier of the Year, wordt uitgereikt na afloop van de eerste Leveranciersdag op woensdag 3 september.