Effectiviteit van give away's gemeten - PromZ Vak

Effectiviteit van give away’s gemeten

Give aways kunnen net zo effectief zijn als tv- en printreclame. Dit blijkt uit een recent onderzoek van de Britse branchevereniging BPMA (British Promotional Merchandise Association).

Het externe marktonderzoekbureau ondervroeg ad random 14.728 volwassenen in Groot Brittanni√ę inzake give aways die ze het afgelopen jaar zakelijk of priv√© hadden gekregen. Daaruit kwam o.a. naar voren dat 66% van de ondervraagden zich de bedrijven cq merken herinnerden van wie ze het gadget hadden gekregen. Van hen gaf 79% aan dat ze (zeer) waarschijnlijk met de betreffende bedrijven zaken zouden gaan doen.

Goed voor merkbekendheid
Opvallend is ook dat 56% van de respondenten zei beter over het merk/bedrijf te denken na ontvangst van het presentje. Een kleine 85% vindt dat weggevertjes de bekendheid van het merk cq bedrijf vergroten.
Bijna 90% van de ondervraagden behoudt de give away meer dan een jaar.