Loeki de Leeuw komt terug op tv. Het voormalige Ster-leeuwtje speelt vanaf 22 augustus de hoofdrol in een nieuwe campagne van Edah en Edah Lekker & Laag. Hij maakt zijn rentree in de Scheur & Win-actie van deze winkelketen, die momenteel 281 winkels telt waaronder 60 Edah Lekker & Laag-vestigingen. Edah Lekker & Laag is de toekomstige formule van alle Edah-winkels.
Gratis producten
Zes weken lang ontvangt de klant bij elke besteding van 5 euro een gratis scheurkaart. Met deze kaart maakt hij kans op een gratis (merk)artikel of 20 procent korting op al afgeprijsde (merk)artikelen. Via het nummer op de kaart, kan hij nog extra prijzen winnen, zoals een Ford Ka.
Comeback
Loeki de Leeuw was van 1972 tot eind 2004 te zien in de Ster-blokken. Hele generaties zijn opgegroeid met Loeki. Uit onderzoek van Maurice de Hond blijkt dat 72 procent van de Nederlanders het leeuwtje weer terug wil hebben op de buis. Dat heeft Edah doen besluiten het beestje een comeback te geven.
De reclamespotjes met Loeki worden geproduceerd in samenwerking met Geesink Studio’s, waar Loeki 33 jaar geleden het licht zag.