Duurzame promotionele producten in opmars - Promzvak

Duurzame promotionele producten in opmars

Vele -grote- ondernemingen in Nederland hebben interesse in ‘groene’ premiums en willen in toenemende mate gebruik gaan maken van milieuvriendelijke relatiegeschenken en promotionele producten. Dat blijkt uit recent onderzoek van PromZ Magazine onder 271 professionele inkopers bij bedrijven met meer dan 50 werknemers.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/91644343-eco.jpgUit de resultaten blijkt dat maar liefst 95 pct van de ondervraagden de komst van eco-premiums een ‘actuele’ en ‘zinvolle’ ontwikkeling vindt. Een kleine 70 pct van de respondenten stelt dat eco-premiums van belang zijn voor het eigen bedrijf. Premiums die zijn gemaakt van milieuvriendelijk materiaal scoren daarbij het hoogst. Maar ook energiebesparende premiums en biologische promotionele items als planten en wijn zijn in dit verband populair. Lees meer over dit onderzoek en de opmars van ‘groen’ in de promotionele productenmarkt in het nummer PromZ Magazine dat begin september verschijnt.